Met meer dan 1400 professionals koppelt ICT Group domeinkennis aan innovatieve en integrale IT-oplossingen en biedt ondersteuning aan een breed scala uitdagende projecten. Op de beurs ICT & Logistiek zal de nadruk komen te liggen op oplossingen voor distributie- en retail logistiek.

Maaltijdenbezorger HelloFresh dient op die beurs als voorbeeld van een excellente executie. Het leger van circa 750 Hello-Fresh bezorgers beschikt dankzij de ICT Group op het juiste moment over de juiste informatie. Daar zit een element planning in, waarbij de bezorger just in time informatie krijgt over het volgende afleveradres. Tegelijkertijd bestaat uiteraard de uitdaging om de route zo efficiënt mogelijk in te plannen, terwijl er voor de klant tevens ruimte is voor notificaties. Zo kan de klant bijvoorbeeld aangeven of de bezorger op tijd is aangekomen.

Ook in de meer traditionele retail wereld heeft de ICT Group een rijke ervaring opgebouwd. Zo wordt op dit moment het 25-jarig samenwerkingsverband gevierd met A.S. Watson, het formulehuis achter onder meer Kruidvat en Trekpleister. Deze formules hebben ruim 1.450 filialen. Zonder digitale processen en optimalisatie van de logistiek en het transport zal het nooit lukken om dit wijdvertakte netwerk aan winkels op tijd van het juiste productaanbod te voorzien. Dat vraagt veel van de (digitale) organisatie. Om een voorbeeld te geven: Kruidvat heeft in Heteren een distributiecentrum van maar liefst 78.000 vierkante meter tot zijn beschikking. Per dag verwerkt dit state of the-art logistiek systeem om het proces vloeiend te laten verlopen. Vrachtwagens rijden er af en aan. Dat betekent organisatorisch een forse uitdaging, waarbij uiteraard kostentechnisch een scherp budget geldt. Bij ICT Group gaan wij deze en andere uitdagingen graag aan.

Neem contact op met Bart Overgaauw

Bart Overgaauw