They did it again! In juni veroverde het InMotion-raceteam het elektrisch ronderecord op Circuit Zandvoort. Afgelopen weekend braken ze opnieuw een elektrisch ronde record.

Dit keer gebeurde dat tijdens de SuperPrix in Zolder. Xavier Maassen, professioneel coureur van Porsche GT3, zette een rondetijd weg van maar liefst 1:42.614. Dat is een verbetering van 18 seconden ten opzichte van het vorige record. ICT Group is een van de partners van InMotion en heeft hen voorzien van een compleet nieuw softwareplatform, genaamd Motar. ICT Group feliciteert InMotion van harte met dit nieuwe record!

Samenwerkingsverband ICT en InMotion

InMotion is een raceteam dat bestaat uit studenten van de Technische Universiteit Eindhoven en Fontys Hogescholen. InMotion wil in 2020 met hun IM01-racewagen deelnemen aan de 24-uurs race van Le Mans. ICT en InMotion hebben samen de Electronic Control Units (ECU’s) ontwikkeld voor de volledige IM/e-racewagen. ICT levert haar op modellen gebaseerde ontwikkelingsproductieplatform Motar, dat bestaat uit de hardware en platformsoftware van de ECU’s, terwijl InMotion de aansturingsalgoritmen (applicatiesoftware) voor deze ECU’s ontwikkelt.

Neem contact op met Johan van Uden

Johan van Uden