Het is gelukt!

Met 1:48,371 heeft het InMotion team het elektrische ronderecord verbroken met 16 seconden. Beitske Visser, Nederlands opkomend talent in de internationale motorsport, had de eer om de recordpoging te doen. Een uitgebreid netwerk aan partners heeft het mogelijk gemaakt om de technologie van de racewagen tot in de details te optimaliseren.

ICT Group heeft de auto voorzien van een compleet nieuw ontwikkeld software platform. Mede dankzij deze unieke samenwerking met de industrie heeft InMotion deze prestatie kunnen leveren.

Naadloze integratie van Simulink

Samen met ICT group ontwikkelde InMotion de besturings ECU’s voor de raceauto. ICT leverde daarvoor het Motar-platform , bestaande uit de ECU hardware, basis software en een Model Based Development Toolkit. InMotion ontwikkelde de werkelijke controle algoritmen die op deze ECU’s draaien en die uiteindelijk de gehele auto besturen. Met Motar biedt ICT een manier om besturingsalgoritmen te integreren die zijn gebouwd op een automotive hardware platform in Simulink zonder dat daar extra inspanning of handcoding voor nodig is. Door gebruik te maken van de Motar-toolbox in de Simulink-besturingsmodellen, wordt de integratie van deze modellen op de ECU HW uitgevoerd met één druk op de knop.

Wordt vervolgd

De volgende stap is de bouw van een nieuwe auto. Het uiteindelijke doel van InMotion is om met die volgende auto deel te nemen aan de 24 uurs racen van Le Mans.

Neem contact met ons op

ICT Group Kantoor