ICT Nederland (ICT) deelt vol trots mee dat het bedrijf de gouden medaille voor verantwoord ondernemerschap van EcoVadis heeft ontvangen. EcoVadis beoordeelt bedrijven op duurzaamheid.

ICT behaalde een score van 64 uit 100, waarmee het tot de beste 5 procent van 7086 in 2016 geëvalueerde bedrijven behoort. Het programma voor duurzaamheid en verantwoord ondernemen van ICT dateert uit 2011 en er worden elk jaar nieuwe elementen aan toegevoegd, zoals niveau 4 van de ‘CO2 Prestatieladder’ en de Europese Energie-Efficiency Richtlijn (EED).

“Duurzaamheidsbeoordelaars zoals EcoVadis eisen van bedrijven dat ze voortdurend werken aan de verbetering van hun prestaties, omdat de verwachtingen in de samenleving de lat steeds hoger leggen” zegt Roy Jansen, COO van ICT. “Om onze gouden status te behouden, zullen we onze duurzaamheidsprogramma’s in 2017 en daarna blijven versterken.”

ICT en EcoVadis

Als klanten van ICT vragen om gegevens over de duurzaamheidsprestaties van ICT – zoals de CO2 -uitstoot en het mensenrechtenbeleid – maakt ICT gebruik van het EcoVadis-platform om deze gegevens op een vertrouwelijke manier uit te wisselen.

EcoVadis is het eerste samenwerkingsplatform voor het verstrekken van duurzaamheids-cijfers en tools voor prestatieverbetering voor wereldwijde toeleveringsketens. EcoVadis maakt gebruik van gebruiksvriendelijke CSR-scorekaarten waarmee bedrijven het milieubeleid, de zakelijke ethiek en de sociale praktijk van bedrijven in 150 inkoopsectoren en 110 landen kunnen monitoren. Meer dan 120 toonaangevende bedrijven, waaronder Verizon, NS, Sanofi, Nestle, Air France-KLM, Renault-Nissan, ING Bank, Schneider Electric, Heineken, Johnson & Johnson, Société Générale en Nokia, maken gebruik van EcoVadis om het risico te verlagen, innovatie te stimuleren en te zorgen voor transparantie en vertrouwen tussen meer dan 25.000 handelspartners.

Neem contact met ons op

ICT Group Kantoor