ICT Group N.V. (ICT) maakt bekend dat zij de resterende 49% van de aandelen van ICT Mobile B.V. (ICT Mobile) heeft overgenomen van het management. De software oplossingen van ICT Mobile zullen samen met software oplossingen van andere business units binnen ICT Nederland worden geconsolideerd in een nieuwe entiteit, OrangeNXT (www.orangenxt.com), om het software aanbod te onderscheiden van de traditionele time hire en project activiteiten binnen ICT.

OrangeNXT richt zich op kant-en-klare softwareoplossingen, aangeboden als Software as a Service. Het plug-and-play cloudplatform dat mensen, apparaten en gegevens met elkaar verbindt, bestaat uit drie oplossingen. ConNXT biedt oplossingen voor activabeheer en voorspellend onderhoud. MobileNXT levert real-time tracking en tracing ondersteuning voor field service engineers, logistiek medewerkers, pakketbezorgers en auditors. DigitalNXT helpt bedrijven hun digitale transformatie te versnellen. De oplossingen van OrangeNXT zijn gericht op de segmenten slimmere steden en slimmere industrieën en bestrijken vele sectoren, van waterbeheer tot logistiek en transport.

ICT Mobile is als start-up opgericht in 2016 samen met het huidige management, Huub van der Linden en Jeroen Donkers. Beiden hebben een lange staat van dienst in de Enterprise Mobility markt en blijven aan boord om OrangeNXT te leiden, samen met directeur Alliances John Koot. De koopsom wordt in contanten voldaan. Verdere financiële details worden niet bekendgemaakt.

Neem contact op met Huub van der Linden

Huub van der Linden