De business unit High Tech van ICT Group heeft de Dezyne challenge 2018 gewonnen. Deze wedstrijd, georganiseerd door Verum Software Tools BV, werd gewonnen in de categorie ‘Best Dezyne example’. De uitdaging van dit jaar was het ontwikkelen van een compact en illustratief voorbeeld dat gebruik maakt van concurrency en/of in het domein van IoT.

Naarmate elektrische voertuigen meer en meer mainstream worden, groeit de vraag naar laadstations. Tegelijkertijd kan het beschikbare vermogen op een plek een beperking vormen voor het aantal auto’s dat tegelijkertijd kan worden opgeladen. Voor de bijdrage aan de Dezyne Challenge 2018 heeft het team van ICT-medewerkers een slimme oplader voor elektrische voertuigen ontwikkeld. Wanneer ze op een netwerk zijn aangesloten, zullen deze slimme opladers het beschikbare elektrische vermogen dynamisch verdelen, rekening houdend met de totale vraag. Op deze manier kunnen de laders het beschikbare vermogen efficiënt delen, rekening houdend met de beperkingen van de site.

Neem contact op met Rob Hendriks

Rob Hendriks