Machines en apparaten kunnen vaak veel meer dan we denken. Door er op een andere manier naar te kijken ontdekken we ongekende mogelijkheden, innoveren we processen en creëren we zelfs nieuwe businessmodellen. ICT Applied Solutions verbindt mens, machines en data op impactvolle wijze.

ICT Applied Solutions is een combinatie van de ICT Group labels Fourtress en OrangeNXT en combineert connectiviteit, data intelligence en domeinkennis van technische en industriële automatisering om nieuwe werelden te openen. De output van machines neemt significant toe zonder de machine zelf ingrijpend te veranderen. Het gaat in dit geval niet alleen om grote mechanische machines, denk ook aan kleine apparaten of een device dat door consumenten wordt gebruikt. Allemaal boren ze onbenut potentieel aan. Dat maakt ICT Applied Solutions het competence center dat ‘emerging technologies’ toegankelijk maakt voor klanten en daardoor in vele branches resultaten boekt. Onderstaand een introductie waarin zij uitleg geven over hun werkwijze, meerwaarde en impact op de markt.

High volume en high value

Machinebouwers en fabrikanten worstelen vaak met de vraag of de machine nog wel levert wat die moet leveren en waar het beter kan. Mechanisch gezien is er meestal weinig winst te boeken, maar met de komst van IoT, AI en intelligente apps kunnen we assets wel naar een hoger niveau tillen. Meer efficiency, snellere processen, lagere kosten, effectiever beheer en nieuwe producten liggen binnen handbereik. Of het nu om high volume of high value machines gaat, de behoefte aan de volgende stap is groot om de marktpositie te versterken.

Impact creëren in diverse sectoren

Het begint met meten is weten. Data verzamelen gebeurt vaak al, maar is op zich niet voldoende. We kunnen alleen maar volgende stappen maken als we data vertalen naar informatie waar beslissers en gebruikers mee kunnen sturen en keuzes kunnen maken. Data gebruiken om te digitaliseren en processen te innoveren. Applied Solutions is de partij met kennis van alles in, op en rondom de machines en deze inzichten kan omzetten naar informatie. Dit kan in vele sectoren, zo zijn ze actief binnen alle focusgebieden van ICT Group: High Tech, Automotive, Industry & Infra, Public Mobility en Logistiek.

Applied Solutions horizontal

Mens, machines en data

De grootste winst is een nieuwe kijk op mens, machines en data. Artificial Intelligence in combinatie met IoT-platforms en intelligente apps die veel verder reiken dan dashboards alleen. We analyseren datastromen, we signaleren verstoringen en barrières, we genereren inzichten, we adviseren, ontwerpen en realiseren concrete oplossingen. Altijd vanuit de drie-eenheid mens, machines en data. Met uitgebreide kennis van firmware, applicaties, app development, IoT & cloud en AI bieden we end-to-end diensten waarmee we nieuwe oplossingen en kansen creëren.

Partnerships voor de lange termijn

Bij Applied Solutions zien we als grootste voorwaarde voor succes dat we de klant centraal stellen en denken als de klant, zijn probleem ervaren we als ons probleem. We stellen vragen als ‘wat doen we nu en waarom?, ‘wat kunnen we anders doen?’, ‘wat levert dat op?’. Klanten wíllen innoveren, wíllen verbeteren, maar weten niet altijd hoe. Wij gaan voor een partnership, werken niet voor de klant maar mét de klant. Wij voegen expertise toe, adviseren en denken mee op alle gebieden. Van idee naar prototype tot werkend product.

Wat maakt ons onderscheidend?

In de eerste plaats ons innovatieve en creatieve karakter. We zijn goed in ‘van niets iets maken’. 1 + 1 = 3. Projecten succesvol voltooien door ons niet te laten beperken door conventies. Buiten je eigen vakgebied treden en krachten bundelen die soms zelfs tegengesteld lijken. Het ongekende potentieel van data koppelen aan ‘emerging technologies’ die voor IoT en AI al bestaan. Uit ervaring weten we dat klanten, hoe groot ze ook zijn, allemaal op een ‘startup manier’ werken als het om innovaties gaat.

De machine is meestal het probleem niet. De potentie zit er vaak al in. Het is de omgeving die het potentieel niet onderkent. Door te denken vanuit mens, machines en data maken we klanten bewust van een nieuwe waardeketen. Daarna helpen we ze verder te groeien en voorop te blijven lopen. Anders kijken, anders denken, anders doen. Een toekomst die draait op technologie, aangestuurd door mensen.

Wat maakt ons uniek?

Innovatief en creatief

Onze professionals denken vanuit wat kan en wat werkt en vertalen dat naar wat is en moet worden. We creëren kansen door onze expertise op allerlei terreinen toe te spitsen op die ene vraag. We laten ons niet leiden door beperkingen, maar door kennis, visie en creativiteit.

Brede domeinkennis

High Tech, Industrie & Infra, Logistiek, Automotive en Public Mobility. vanuit ICT Group zijn wij al jaren ‘industrial innovation leader’ in deze sectoren en bieden wij een diepgaande domeinkennis die we combineren met onze expertise op het gebied van digitale innovatie, OT en IT.

Multidisciplinaire teams

Juist door mensen uit verschillende disciplines samen te brengen, van klanten, partners en onze eigen experts, creëren we inzichten en krachten die resulteren in waardevolle business impact.

Innovatief en creatief

Brede domeinkennis

Multidisciplinaire teams

Wanneer Applied Solutions?

De multidisciplinaire teams van Applied Solutions zijn breed inzetbaar om bestaande machines en processen in de technische en industriële automatisering te digitaliseren en te innoveren. Voorbeelden zijn:

• Meer inzicht in mogelijkheden van je apparaat of machine
  • Hulp bij het bouwen van een connected service voor een applicatie
  • Applicaties ontwikkelen vanuit data en IoT
  • Effectiever informatie uit documenten te halen
  • Tijdverlies beperken van handmatige visuele inspecties
  • Beter en sneller inzicht geven via mobiele apps
  • Data en inzichten omzetten in impact voor klanten van klanten

Impact creëren is onze drijfveer. Digitale innovatie is waar ons hart ligt.

Neem dan contact op met onze experts
Jan Willem Reuling

Jan-Willem Reuling