In 2019 waren wij op de TOC Europe in Rotterdam Ahoy. Hier informeerden wij u onder andere over de mogelijkheden binnen Digital Twin, Internet of Things, Middleware, Digital Transformation, Deep Learning Solutions en andere Smart Solutions die ICT Group en OrangeNXT u bieden.

Naast onze stand informeerden wij u  tijdens de TECH TOC-conferentie. TECH TOC is een conferentie voor stakeholders in de haven- en terminalbranche om samen te komen, ervaringen en expertise uit te wisselen en oplossingen te vinden voor de huidige en toekomstige uitdagingen.

Presentatie TECH TOC: Moving container terminals to the 21st century

Het automatiseren van werkzaamheden op een containerterminal is tegenwoordig nauwelijks nieuw. Standaardoplossingen zijn echter niet altijd van toepassing of bieden slechts een deel van een oplossing. Dit betekent dat een aantal aanpassingen (of een heleboel) nog steeds nodig is. Naar mate er steeds meer systemen op een terminal worden geautomatiseerd, blijkt dat mensen op een terminal meer doen dan alleen hun werk.

De standaard-van-de-plank oplossingen vervangen alleen de hoofdtaak die de menselijke voorganger heeft vervuld, maar de medewerker deed meer dan dat. Medewerkers merken dat er dingen gebeuren op de terminal of, wat nog belangrijker is, niet gebeuren. Geautomatiseerde systemen merken dit niet.
Met meer en meer automatisering op basis van producten van verschillende leveranciers, neemt het aantal ogen op de terminal af en daarmee daalt ook het aantal mensen dat iets opmerkt wanneer er iets verkeerd gaat (of zou kunnen gaan als er niets verandert).

In deze presentatie lieten we zien hoe we werken aan geautomatiseerde terminals op basis van zowel standaard als maatwerk terminals zonder het van onschatbare waarde van inzicht te verliezen wanneer alle systemen met elkaar samenwerken.

Neem contact op met Bart Overgaauw

Bart Overgaauw