Met de implementatie van Internet of Things is het businessmodel van Remeha volledig veranderd. Voorheen verkocht het bedrijf ketels, waarna zij geen zicht meer hadden op het gebruik. Door meer connectiviteit te creëren, kon data vanuit de ketel worden verwerkt in rapportages. Hierdoor kon het bedrijf meer inzicht krijgen in het gebruik en optimaal advies geven over onderhoud.

De installateurs kregen een predictive maintenance module, waardoor ook zij meerwaarde konden bieden. De data die uitgewisseld wordt door de ketel geeft ook inzicht in het gebruik op lange termijn waardoor Remeha zijn producten continu kan optimaliseren. Deze IoT-oplossing geeft de klanten van Remeha meer flexibiliteit en een hogere tevredenheid doordat storingen voorkomen worden. Remeha kon hierdoor transformeren van een leverancier van verwarmingsprducten naar een proactieve, innovatieve big data gestuurde leverancier van warmte.

Neem contact op met Leendert Mijnders

Leendert Mijnders