Tijdens het PPA event op 29 januari in Nijkerk was ook ICT Group aanwezig op de beurs en voor een inspirerende presentatie over de rol van MES in de digitale transformatie bij NS Treinmodernisering. ICT Group presenteerde samen met NS Treinmodernisering het ontwerp van het nieuwe revisieproces, de werking van de automatisering en de rol van MES om tot een volledig gedigitaliseerde productie te komen.

NS Treinmodernisering is het revisie- en moderniseringsbedrijf voor onderdelen en wagons van treinen. In Haarlem worden de wielstellen van treinen gereviseerd. In 2017 is er een nieuw gebouw gerealiseerd met nieuwe bewerkingslijnen voor de assen, met componenten zoals wielen en remschijven. Dit revisieproces is volledig gedigitaliseerd en MES is ingevoerd als de “dirigent” van het proces. Op basis van inspectie van de binnenkomende assen wordt de route (workflow) door het revisieproces bepaald. Er vinden verschillende bewerkingen plaats welke door MES aangestuurd en geregistreerd worden. Tevens zijn de analyses van dit proces volledig gedigitaliseerd, inclusief productierapportages, OEE en Work-In-Progress waardoor nieuwe inzichten zijn ontstaan.

Neem contact op met Leendert Mijnders

Leendert Mijnders