TNO, een onafhankelijke organisatie voor toegepast wetenschappelijk onderzoek in Nederland, heeft onlangs de Motar-oplossing van ICT Group (ICT) geselecteerd om waarde toe te voegen aan hun prestigieuze EcoTwin-project.

Het EcoTwin project maakt gebruik van een 3-truck platooning concept, waarbij drie vrachtwagens samenwerken door gebruik te maken van geautomatiseerde rijtechnologie. De bedoeling van de EcoTwin-ontwikkeling is aan te tonen dat wanneer voertuigen op korte afstand van elkaar rijden, elk voertuig in het peloton technisch in staat is het voertuig voor hem te volgen met behulp van radar, GPS, V2V en camera-informatie. De voertuigen zijn verbonden met draadloze technologie en de volgende voertuigen kunnen automatisch versnellen, remmen en zelfs sturen. De ICT Motar-oplossing was een belangrijk hulpmiddel bij dit project. U kunt de video hier bekijken

Eeuwke Wielinga, Business Unit Manager ICT Automotive & Mobility: "We zijn er trots op dat TNO onze Motar oplossing heeft gekozen voor dit unieke EcoTwin project. Met Motar bieden we een oplossing waarbij uw ECU-firmware klaar is zodra de besturingsalgoritmes klaar zijn. Zodra uw Simulink® prototype model klaar is, kunt u uw model bouwen en flashen op een productieklasse automotive hardware target met een simpele klik op de knop. Motar slaat echt een brug van model naar target."

Eymert van Rooij, Projectleider EcoTwin bij TNO, "We hebben de ICT Motar-oplossing geselecteerd ter ondersteuning van het "EcoTwin"-project omdat het zowel de ontwikkelingstijd als de ontwikkelingskosten aanzienlijk verminderde.
Met bijna veertig jaar ervaring is ICT Group een toonaangevende organisatie in Nederland, met name op het gebied van industriële automatisering. ICT wil de wereld een beetje slimmer maken met hun innovatieve oplossingen. Dit project laat zien dat op technologie gebaseerde innovaties cruciaal zijn voor het concurrentievoordeel van onze klanten, aangezien EcoTwin op termijn transport efficiënter kan maken door brandstofbesparing en CO2 emissie reductie.