De Waterschappen Drents Overijsselse Delta en Vechtstromen hebben 23 februari 2018 een raamovereenkomst gesloten met ICT Group.

ICT Group is de komende 4 tot 8 jaar partner van deze waterschappen in alle software gerelateerde diensten op het gebied van procesautomatisering. De brede kennis van en ruime ervaring van ICT Group bij waterschappen en met de gevraagde systemen (Alliance partner van Schneider en gecertificeerd voor Mitsubishi), gecombineerd met de expertise in informatiebeveiliging hebben geleid tot deze gunning.

Werkzaamheden ten aanzien van procesautomatisering worden steeds complexer. Dit heeft te maken met de hedendaagse technische mogelijkheden almede de gecompliceerde zuiveringstechnologieën om het afvalwater tot de benodigde effluentkwaliteit te zuiveren. Door samen te werken en een gezamenlijke standaard toe te passen kan binnen de waterschappen kennis worden uitgewisseld. Zo hoeft niet ieder waterschap het wiel opnieuw uit te vinden. Daarnaast kan de kwaliteit worden verhoogd doordat bewezen standaarden breed worden ingezet.

Neem contact op met Eric van der Laan

Eric van der Laan