Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) gunt het vervangen van de procesautomatisering van vijftien rioolwaterzuiveringsinstallaties (RWZI’s) aan ICT Group. HHNK koos voor ICT Group vanwege de uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit.

Het huidige automatiseringssysteem van de rwzi’s van HHNK is vijftien tot twintig jaar oud, is gedateerd en dient om meerdere redenen vervangen te worden.

Gefaseerde aanpak

Een belangrijke taak van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) is het transporteren en zuiveren van afvalwater. Dit wordt gedaan met behulp van rioolgemalen, rioolwaterzuiveringsinstallaties en een SlibDroogInstallatie (SDI). Met deze opdracht worden  procesinstallaties van HHNK voor de rwzi’s gefaseerd in vijf jaar tijd vervangen.

Voordelen

Een nieuw ICT-systeem biedt meerdere voordelen. Het maakt het ook makkelijker om op verschillende doelen te sturen. Denk bijvoorbeeld aan het besparen van energie terwijl het zuiveringsrendement hoog blijft. Een nieuw systeem kan ook makkelijker met andere systemen communiceren zoals onder meer peilgemalen of de rioolgemalen van HHNK en de gemeenten.

Klaar voor de toekomst

HHNK oordeelde dat ICT Group de projectaanpak, de cybersecurity en informatievoorziening goed op orde heeft. Het waterschap toonde ook veel waardering voor de uitgebreide beschrijving van de test- en calamiteiten procedure, ombouwplan en het gegeven dat ICT Group zonder voorbehoud kan voldoen aan de gevraagde performance eisen.

Trots

Jos Blejie, CEO ICT Group is trots dat ICT Group de opdracht heeft gekregen. “Als totaalleverancier van technologie en diensten heeft ICT een sterke positie in de watermarkt. Wij leveren altijd de hoogst haalbare toegevoegde waarde aan onze klanten.”

Neem contact op met Eric van der Laan

Eric van der Laan