Vandaag kondigen ICT Group (ICT) en Farmertronics BV in Deurne een samenwerking aan.

Farmertronics ontwikkelt een geavanceerde onbemande clean tech tractor voor de landbouwmarkt. Deze tractor zal rijden op waterstof die lokaal op de clean tech boerderij wordt geproduceerd uit zonne- en windenergie. Met deze ontwikkeling wil Farmertronics een volgende stap zetten in slimme en duurzame landbouw. Samen zullen ICT en Farmertronics de Electronic Control Units (ECU's) ontwikkelen om de onbemande clean tech tractor aan te sturen.

ICT levert haar model based development productieplatform: Motar, bestaande uit de hardware en de platformsoftware van de ECU, terwijl Farmertronics de besturingsalgoritmen (toepassingssoftware) voor deze ECU's ontwikkelt.

Thieu Berkers, oprichter en CTO bij Farmertronics: "Enkele jaren geleden was ik echt succesvol met de ontwikkeling van een revolutionair gedistribueerd realtime controlesysteem in nauwe samenwerking met een groep software engineers die bij ICT werden ingehuurd. Nu, vele jaren later, leek het mij dat ICT als bedrijf evolueerde van softwarehuis naar een one-stop-shop die de volledige verantwoordelijkheid nam van model gebaseerd ontwerp tot code generatie en hardware ontwikkeling. Dit resulteerde erin dat het Motar-platform perfect paste binnen de strategie van Farmertronics om een geavanceerde onbemande clean tech tractor te ontwikkelen op basis van industriële standaarden. Na vele jaren lijkt onze samenwerking duurzaam en ik ben ervan overtuigd dat zowel Farmertronics als ICT dezelfde drive hebben om dit ambitieuze project weer tot een wereldwijd succes te maken."

Eeuwke Wielinga, Business Unit Manager ICT Automotive & Mobility: "Wij zijn verheugd bij te dragen aan de doelstelling van Farmertronics om een geavanceerde onbemande clean tech tractor te ontwikkelen. Zowel Farmertronics als ICT delen de passie voor technologische innovatie en de wens om baanbrekende technologie toe te passen op landbouwvoertuigen. Als voorloper in veel van de nieuwste ontwikkelingen hebben we met succes het Motar-platform ontwikkeld voor de automotive industrie en dit is onze eerste cross-over naar de landbouwindustrie. ICT's Motar-platform bestaat uit zowel de software als de hardware. Het platform biedt naadloze integratie van MATLAB / Simulink besturingsalgoritmen op productieklasse automotive hardware gebouwd op een AUTOSAR architectuur. Als zodanig vormt het een uitstekende basis voor automotive besturingsontwikkeling op diverse HW platforms."

Meer informatie:

Farmertronics