ICT werkt samen met Automotive Technology InMotion aan de ontwikkeling van de IM/e racewagen. InMotion streeft ernaar om in 2020 deel te nemen aan de 24-uurs race van Le Mans met hun IM01 endurance racer. In januari begon het team met uitgebreide tests op de rollenbank om inzicht te krijgen in allerlei gegevens van de auto. Deze week was het tijd voor een nieuwe mijlpaal. De auto maakte zijn eerste rit op een buitenbaan.

Een succesvolle mijlpaal

Dinsdag 21 februari was het circuit in Lelystad het toneel van de “installation laps”. Het was een spannend moment voor het hele team. Coureur Meindert van Buuren had de eer om de eerste kilometers op de teller te zetten. De auto presteerde goed en het vooraf gedefinieerde testplan kon volledig worden doorlopen. Tijdens het testen kwamen enkele kleine, technische kinderziektes naar boven. Gelukkig niets dat niet verholpen kan worden.

Testen, testen en nog meer testen

Afgelopen januari behaalde InMotion, mede dankzij de bijdrage van ICT, al een belangrijke mijlpaal op weg naar de 24h van Le Mans. Tijdens de nieuwjaars/netwerk borrel voor partners en sponsoren heeft de IM/e haar eerste meters afgelegd. De auto was in handen van WTCC-coureur Nick Catsburg. Tijdens het besloten event op de Automotive Campus in Helmond waren zo’n 40 mensen live toeschouwer van de shakedown van de IM/e. Wegens veiligheid van de aanwezige toeschouwers, werd de auto toen sterk gelimiteerd op vermogen en snelheid. In de dagen aansluitend op de eerste meters stond een uitgebreide test op de rollenbank gepland. Tijdens deze tests heeft de IM/e voor het eerst wat van haar ware aard kunnen tonen. Verder zijn dit zeer waardevolle momenten geweest voor het team om inzicht te krijgen in allerlei gegevens van de auto.

Samenwerking ICT en InMotion
InMotion is een auto-raceteam bestaande uit studenten van de Technische Universiteit Eindhoven en Fontys Hogescholen. InMotion heeft als doel om met hun IM01 raceauto deel te nemen aan de 24 uur race van Le Mans in 2020. ICT en InMotion ontwikkelde samen de Electronic Control Units (ECU’s) voor de volledige IM/e raceauto. ICT levert haar ‘Model based development Production Platform’: Motar, bestaande uit de ECU’s hardware en software platform. InMotion ontwikkelt de applicatie software voor deze ECU’s.

Neem contact met ons op

ICT Group Kantoor